Na lata 1979 – 1984 przeprowadzano kolejne inwestycje. W sierpniu 1979 roku, zakończono przebudowę odcinka ul. Nadbystrzyckiej o długości 3 km. Dzięki temu usprawniono dojazd do nowo budowanej dzielnicy Czuby. Również w tej dzielnicy zakończono budowę ulicy Przełom (Jana Pawła II), która była pierwszą zbudowaną od podstaw drogą w tej części miasta. W październiku (1979) otwarto także wiadukt łączący os. Nałkowskich i południową część miasta z Zalewem Zemborzyckim oraz ze Śródmieściem poprzez ul. Nadbystrzycką lub Krochmalną. W marcu 1980 roku włączono do ruchu nowy węzeł komunikacyjny na Tatarach, wybudowano nowy most na Bystrzycy i drugą jezdnię od trasy W-Z do ul. Mełgiewskiej. Niestety nowo otwarty odcinek trasy W-Z wymagał naprawy, gdyż ze względu na położenie w dolinie rzecznej i brak odwodnienia był zalewany wodą z opadów atmosferycznych. W lipcu 1980 roku otwarto nowy wiadukt nad torami kolejowymi w Konopnicy, natomiast w październiku włączono nowy odcinek trasy W-Z, łączący północne Bronowice z Kalinówką. W listopadzie przekazano kolejny fragment Trasy W-Z, łączący miedzy innymi okolice Zamku z ul. Mełgiewską. Głównym elementem tego odcinka była estakada w pobliżu młyna Krausego. To była pierwsza estakada ruchu kołowego w Lublinie, jednakże nie otwierano jej z wielkim rozgłosem.177 16 sierpnia 1983 roku przekazano kolejny odcinek Trasy W-Z. Prowadził on od estakady przy młynie Krausego do ul. Łęczyńskiej.
Kontynuację robót przeprowadzano w ostatnim pięcioletnim okresie PRL. Pod koniec roku 1984 (1 XII) zamknięto most na Bystrzycy, wybudowany w latach 1902 – 1909, który został uznany za zabytek techniki. Czasowo mogły z niego korzystać jedynie pojazdy komunikacji miejskiej. Most definitywnie został zamknięty 8 lutego 1985 roku. W grudniu 1985 roku otworzono nowy wiadukt, który umożliwił swobodny przejazd mieszkańcom Zadębia. Z kolei w maju 1986 roku rozpoczęto budowę od dawna planowanej trasy N-S, która miała połączyć Al. Tysiąclecia z ul. 1 Maja (Jeszcze w grudniu oddano do użytku 1300 metrowy odcinek trasy łączący nowy most na Bystrzycy z al. Tysiąclecia, nazwany al. Władysława Gomułki (Unii Lubelskiej)) . W sierpniu tego samego roku rozpoczęto przebudowę pl. Bychawskiego. Pod koniec roku 1988 oddano nowe rondo przy tzw. rogatce warszawskiej.
W roku transformacji ustrojowej, zamknięto ul Lubartowską z powodu wymiany nawierzchni. Jednakże, głównym wydarzeniem tego roku, było całkowite zakończenie budowy Trasy W-Z i jej otwarcie 10 listopada o godzinie 15. Ma ona 13,2 km długości i prowadzi od al. Warszawskiej do Kalinówki.179 Jeszcze w dniu otwarcia trasy, zamknięto odcinek od ulicy Bohaterów ORMO do wiaduktu w al. Piłsudskiego i al. Piłsudskiego do Pogodnej, gdyż trzeba było obniżyć jezdnię by włączyć ją do trasy.