Dworzec kolejowy w Bedlnie Radzyńskim został wybudowany w 1897 roku z myślą o obsłudze ruchu kolejowego w Radzyniu Podlaskim. Znajdował się na odcinku Kolei Rządowej Lublin–Łuków, powstałym w latach 1896–1898. Twórca projektu dworca pozostaje nieznany, choć przypuszcza się, że był to jeden z inżynierów z warszawskiej centrali Kolei Nadwiślańskiej, który stworzył typowy projekt, realizowany także w innych miastach, takich jak Łuków, Parczew, Lubartów i Bystrzyca.
Fotografia z 2019 ze strony zabytek.pl
Z kolei infrastrukturę kolejową projektowali znani inżynierowie oddziałowi, tacy jak Gołębiowski, Salenowicz oraz Łykoszyn. Oficjalne otwarcie linii kolejowej miało miejsce 21 marca 1898 roku. W uroczystości uczestniczyli m.in. naczelnik Kolei Nadwiślańskiej A. Kajanus oraz inni urzędnicy, którzy objechali całą trasę, odwiedzając najważniejsze stacje.
W trakcie eksploatacji budynku dworca doszło do pewnych modyfikacji. Około roku 1950 dobudowano niewielki aneks, który mieścił nastawnię. W latach 70. XX wieku wymieniono pokrycie dachowe budynku, co przyczyniło się do jego modernizacji i dostosowania do potrzeb współczesnych czasów.
Dworzec ten, pomimo zmian, zachował swój historyczny charakter i do dziś stanowi ważny element lokalnej infrastruktury kolejowej. Dziś już tak nie wygląda. Jest względnie odnowiony. Bardzo prosimy o zdjęcia współczesnego wyglądu 🙂
Źródło:
https://zabytek.pl/pl/obiekty/g-298561/dokumenty/PL.1.9.ZIPOZ.NID_N_06_EN.468758/2