Twój koszyk jest obecnie pusty!
Premiera „Rozwój urbanistyczny Lublina w latach 1918 – 1989” (Kup teraz!). Wysyłka kurierem lub odbiór osobisty od 25 kwietnia
Masz książkę, która zasługuje na życie? Sprzedaj ją do Kiosku! Sprawdź!
Kolejnym problemem było niedopracowane otoczenie dworca. Nawierzchnie pozostawały nierówne, brakowało zieleni i elementów małej architektury. Dodatkowo, już wkrótce po otwarciu na budynku pojawiły się liczne przypadkowe napisy, a w jego sąsiedztwie ustawiono kioski, które zaburzały pierwotną koncepcję architektoniczną.
W trakcie realizacji inwestycji konieczne były także kompromisy materiałowe. Z powodu trudności zaopatrzeniowych zrezygnowano z wielu zaplanowanych elementów wykończeniowych, takich jak ceramiczne okładziny elewacji czy surowy beton o odpowiedniej fakturze. Te zmiany wpłynęły na jakość i trwałość obiektu, który od początku nie spełniał w pełni standardów stawianych budynkom użyteczności publicznej.
Dziś dworzec PKS na Podzamczu jest już historią – przestał pełnić swoją funkcję, ustępując miejsca nowemu rozwiązaniu komunikacyjnemu w postaci Dworca Metropolitarnego. Jak widać integracja ruchu kolejowego i autobusowego przyświecała już celom projektantów „starego” budynku.
Pomagamy
Chcesz zamówić artykuł sponsorowany?
Szukaj ofert na Linkhouse i Whitepress
Obserwuj nas
Dodaj komentarz