Twój koszyk jest obecnie pusty!
Materiał nadesłany
7 lipca obchodzony jest Światowy Dzień Czekolady. To dobra okazja, by przyjrzeć się historii jednej z najbardziej znanych słodkich przekąsek – batona Snickers®, który od lat cieszy się popularnością na całym świecie.
Ten czekoladowy klasyk został opracowany przez firmę Mars w 1930 roku. Według magazynu Time to dziś najchętniej wybierana słodka przekąska na świecie. Sama nazwa „Snickers” pochodzi od… konia – ukochanego wierzchowca rodziny Mars, który zmarł krótko przed premierą produktu.
W różnych krajach losy marki układały się odmiennie. Na przykład w Wielkiej Brytanii baton był przez długi czas sprzedawany jako „Marathon”, by uniknąć niezamierzonych skojarzeń językowych (ze słowem „knickers”, czyli „majtki”). W latach 70. popularność była na tyle duża, że w 1975 roku nazwą „Snickers” nazwano nawet jedną z odkrytych galaktyk w pobliżu Drogi Mlecznej.
Jedną z najbardziej rozpoznawalnych kampanii marketingowych Snickersa była akcja z 2010 roku pod hasłem „You’re not you when you’re hungry” („Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny”), z udziałem aktorki Betty White. Reklama zadebiutowała podczas Super Bowl i szybko zdobyła międzynarodową rozpoznawalność, na stałe wpisując się w popkulturę.
Warto dodać, że ważną rolę w produkcji Snickersów odgrywa Polska. W Janaszówku pod Sochaczewem funkcjonuje jedna z kluczowych europejskich fabryk firmy Mars. Zakład obchodzi w tym roku 30-lecie istnienia i dziennie produkuje nawet 3,2 mln batonów Snickers®, które trafiają do ponad 50 krajów – od Europy, przez Bliski Wschód, po Afrykę.